Co zrobi klient? Oto jest pytanie na miarę być albo nie być niemalże każdego biznesu. To, czy, kiedy i pod jakimi warunkami będzie skłonny kupić nowy produkt oraz czy zaistnieje ryzyko jego odejścia? A jeśli tak, to co może go zatrzymać? Nowa promocja cenowa czy zmiana standardów w obsłudze klienta? Oto zaledwie kilka z setek pytań, na jakie codziennie próbują znaleźć odpowiedzi stratedzy i analitycy wielu firm, m.in. instytucji finansowych (w tym banków, agencji ubezpieczeniowych i firm windykacyjnych), firm marketingowych i centrów usługowych.

Tymczasem precyzyjne dane – baza cennej wiedzy o kliencie i produkcie – są na wyciągniecie ręki dzięki modelom predykcyjnym. Ich możliwości są znacznie większe, a wśród nich m.in. organizacja i optymalizacja kampanii reklamowych oraz metod wywierania wpływu na klienta, żeby odpowiednio zareagował na ofertę lub propozycję. Narzędzie nazywane jeszcze niedawno rozwiązaniem z przyszłości jest już faktem.

Modele scoringowe jako rozwiązanie marketingowe obniżające koszty kampanii
Modele predykcyjne, czy inaczej scoringowe, pomagają odpowiadać na różnego rodzaju pytania biznesowe, kluczowe dla rozwoju i strategii firm. To metoda statystyczna pozwalająca na przewidywanie zachowań klientów, kontrahentów oraz całego rynku. Zastosowanie modelu predykcyjnego przynosi wymierne korzyści finansowe dla przedsiębiorstw oraz poprawia wyniki przeprowadzanych kampanii marketingowych, zwiększając zysk i obniżając koszty. Jak? Poprzez doprecyzowanie i zmniejszenie grupy docelowej, do której są kierowane, to oszczędność zasobów i zwiększenie efektywności.

Modele predykcyjne będą stosowane coraz powszechniej i szybko
Skoro to tak dobre rozwiązanie, to dlaczego nie jest stosowane na szeroką skalę? Blokerem były do tej pory m.in.: długi czas wdrożenia, wysoka cena oprogramowania czy konieczność posiadania specjalistycznych zasobów wewnątrz firmy. Do tej pory, bo dzięki ASB (Advanced Scorecard Builder) – autorskiemu rozwiązaniu AMA Institute – budowanie i wdrożenie modeli predykcyjnych jest dostępne, szybkie i proste. A co najważniejsze, precyzyjne. Już w kilka dni w Twojej firmie może zacząć działać zaawansowana analityka rozwiązująca problemy biznesowe, w tym wskazująca prawdopodobieństwo wystąpienia pewnych zachowań konsumenckich.
Analityka i czytanie danych nie są już zarezerwowane dla wróżek, naukowców czy wizjonerów biznesu inwestujących w nowatorskie oprogramowanie. Zapraszamy na www.amainstitute.pl po niezbędną wiedzę i pomoc. Śledźcie też na bieżąco nasze publikacje, w których poruszymy kolejne aspekty działania modeli predykcyjnych i nie tylko.

Leave a Reply