Stosowane na szeroką skalę modele scoringowe i predykcyjne, to przyszłość każdego biznesu stawiającego na strategię i konkurencyjność. Dzięki szybkiej i precyzyjnej analizie danych udzielają odpowiedzi na pytania m.in. o prawdopodobne zachowania klienta, skuteczność kampanii marketingowych, a także pozwalają zwiększyć efektywność procesów operacyjnych. Ta ostatnia „umiejętność” modeli scoringowych jest szczególnie cenna dla Centrów Usług Wspólnych (CUW). Poznanie trendów i czynników wpływających na biznes klienta daje kluczową biznesową wartość, jaką CUW może przynieść swoim klientom, a tym samym pozwoli uzyskać znaczącą przewagę nad konkurencją.

Wygrywa ten, kto pierwszy odpowie

Co buduje markę każdego CUW? Niezawodność i płynność procesów, optymalizacja kosztów, minimalizacja ryzyk i nadużyć, czas reakcji na pojawienie się nowych trendów i jak zawsze w biznesie – zrozumienie potrzeb klienta.

Przykładowe pytania, na jakie codziennie próbują odpowiedzieć współczesne firmy, to m.in.: „Jakie jest prawdopodobieństwo, że w wybranym procesie operacyjnym poziom usterek przekroczy poziom X, (czyli nastąpi zaburzenie procesu)?” lub „Jakie jest prawdopodobieństwo nadużycia w rozliczeniu T&E – Travel & Expenses?”. By na nie odpowiedzieć, potrzebne są szczegółowe dane, czas, zaawansowane oprogramowanie i zdolni, doświadczeni analitycy. Modele predykcyjne mają to wszystko, a odpowiedź na zadane pytanie znajdują już nawet w kilka dni. Tyle bowiem trwa proces ich budowy w firmach, które skorzystały z usług AMA Institute. Dzięki specjalistycznemu know-how i autorskiemu narzędziu ASB (Advanced Scorecard Builder) modele predykcyjne przestały być już drogim i trudno dostępnym udogodnieniem, a stały się niezastąpionym narzędziem biznesowym.

Analiza danych podwójnie zarabia dla Twojej firmy

Wartością dodaną dla firm typu CUW jest możliwość zbudowania u siebie własnych centrów analityki. W powstaniu „Analytics Center of Excellence” może w istotny sposób pomóc AMA Institute, wspierając tworzenie komórki analitycznej świadczącej usługi nie tylko na użytek wewnętrznych procesów CUW, ale także jego klientów. To popularny i intensywnie rozwijający się trend. W praktyce CUW staje się wówczas dostawcą rozwiązań analitycznych dla biznesu, poszerzając tym samym portfel usług dla swoich klientów.
Zakres zagadnień, z jakimi poradzą sobie modele predykcyjne, a tym samym liczba branż, w których mogą znaleźć zastosowanie, jest praktycznie nieograniczony. „Jakie jest prawdopodobieństwo zakupu produktu przez klienta, jeśli dokonamy promocji cenowej?” lub „Jakie jest prawdopodobieństwo rezygnacji klienta z naszych usług w ciągu najbliższych 6 miesięcy? To tylko dwie najprostsze kwestie i dotyczą praktycznie wszystkich rodzajów biznesu.
Aby dowiedzieć się więcej o modelach predykcyjnych i ich roli w biznesie, zapraszamy na stronę AMA Institute.